12/12/12

Som ni kanske märkt har det inte varit mycket till uppdatering det senaste, och det beror på att snön och kylan har kommit hit! Det gjorde så att jag inte kan träna Mercedez här hemma för att vi bara har en ridbana och inget ridhus. Har bett till de övre makterna att jag vill ha ett men ännu står det inget här utanför ;) Hade Mercedez varit äldre och mer riden hade det ju funkat och rida ut i skogen nu i snön, men hon måste longeras innan jag sitter upp och göra av med lite energi, och det funkar tyvärr inte att göra det på ridbanan nu.. 
Tanken var ju att hon skulle få sin vila när jag har mitt jullov men hon får en lite längre vila än vad det var tänkt nu istället. Men det gör inget. Tanken är ju inte att hon ska ridas för att få konditon och sådär. Hon är så pass ung än så länge så nu är det mer att hon ska vänja sig vid att ha ryttare på ryggen, vänja sig vid tygeltag och förstå gas och broms, och var bekväm med detta. 
 
Så det kan bli tunnt med uppdatering här nu de närmsta veckorna, kan hända att det kommer in något inlägg då & då! Så länge får jag önska er en GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR! :D 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0