12 November

Ikväll har jag tömkört Mercedez helt själv faktiskt, det var ingen hemma som kunde hjälpa mej så jag fick ta saken i egna händer. Hade inte gjort det om jag inte trodde att vi skulle reda ut det då man vill att så lite som möjligt ska gå snett under denna tid, för då kan man få jobba med det sen och "rätta till" det som blivit fel. 
Så vi gjorde oss redo för lite tömkörning i mörkret på ridbanan jag och Merzan och hon var sååå duktig. Det gick faktiskt nästan bättre än när vi har haft en medhjälpare som gått som hjälp bredvid. Hon fick mer framåtbjudning, och det är ju det vi önskar nu i början. Vi gjorde serpentiner, åttor och volter, körde även på rakt spår några meter innanför spåret för att hon inte alltid ska kunna ta stöd mot staketet. Hon skötte sig utmärkt så jag körde ungefär i 10 min sen så var jag nöjd, man ska ju sluta när det går som bäst så att det blir en så positiv upplevelse som möjligt :) 
 
Känns så kul när man får resultat på det man jobbat med, för några veckor sen accepterade hon inte ens att tömmen nuddade henne men nu kan jag tömköra henne helt själv.
Bara såna små ögonblick kan lysa upp hela ens dag :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0