Sadeltämjning med "finsadeln" ;)

Hej på er! 
Är i stallet och har precis försökt borsta rent en blöt och lerig Mercedez, vi ska ut och longera i regnet och mörkret. "Finsadeln" är på, mammas gamla Lewa-sadel som vi använder när vi sadeltämjer så man inte behöver vara rädd att få några repor i början ;) Nu ska jag tränsa och sätta på henne halsförlängaren!
CIAO 
 
Självaste finsadeln på bild!
 
 

Update: Det var läskigt att vara ute på ridbanan i mörkret med sadel och hela kittet enligt henne! Hon fick springa av sig lite energi tills hon hade lugnat sig och då tyckte jag det räckte för dagen :) 
 

Imorgon blir det liknande arbete alternativt tömköring om jag får hjälp av mamma. Ska även försöka få någon att köra fram trailern så jag kan lastträna henne lite :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0